U martu ove godine bili smo svjedoci jedne od najvećih trgovačkih kriza u bližoj istoriji. Trgovački brod, 400 m dug „Ever given“ koji je prenosio kontejnere s robom iz Azije u Evropu zaglavio se u ovoj izuzetno važnoj trgovačkoj ruti. Razlog je bio jak vjetar i ljudski faktor. Brod je bio zaglavljen 6 dana (23.3.-29.3.) i onemogućavao je prolazak drugih trgovačkih brodova. Ovo je za rezultat imalo izuzetno negativan uticaj na trgovinu izmedju Evrope, Srednjeg Istoka i Azije.
Samo 5 dana nakon ovog nemilog dogadjaja , dok je „Ever given“ i dalje nepomično stajao zarobljen izmedju obala Sueckog kanala, 369 brodova je stajalo u redu da prodju jednim od najprometnijih vodenih puteva u svijetu. Na taj način sprijecena je trgovina vrijedna blizu 10 milijardi dolara.
13. aprila egipatska vlada je zaplijenila brod „Ever given“ zbog neisplaćene novčane kompenzacije koju je vlada zahtjevala od osiguravatelja broda. Dogovor izmedju vlasnika broda, osiguravajuće kuce i vlade Egipta postignut je tek u julu ove godine. Vlasnik broda je japanska kompanija za brodogradnju Imbari Shipbuilding, ali je brod „Ever given“ iznajmljen tajvanskoj kompaniji za dostavu Evergreen Marine. Sam vlasnik broda je prethodno odvojio sredstva za pokriće postojećih obaveza u iznosu od 3,1 milijardu dolara, dok je kompanija Evergreen Marine imala osiguranje za prevoz kontejnera od preko 100 miliona dolara.
Imajući sve ovo na umu, za očekivati je da ce vlasnici broda biti suočeni sa potražnjom novca od osiguranja ne samo od strane nezavisne javne organizacije Sueckog kalana (SCA), nego i od strane ostalih brodova koji u periodu tih 6 dana nisu mogli doci do svog odredišta. SCA je izračunala da je dnevni gubitak naknada za prolazak kanalom 15 miliona dolara, a gubici trgovačkih kompanija i prevoznika se još procijenjuju. Vrlo je jasno da je nastala šteta ogromna.
Ekonomski i pomorski stručnjaci su odavno upozoravali na posljedice ovakvog scenarija. Rezultat kašnjenja brodova sa proizvodima za svakodnevnu upotrebu (hrana, gorivo, roba) bio je rast cijena ovih proizvoda, a kašnjenje industrijskog materijala je i te kako uzdrmalo već oslabljenu industriju. Ekonomski savjetnici ukazuju i na domino efekat ovog dogadjaja koji će potrajati i nekoliko mjeseci.
Iako će osiguravajuće kuce zasigurno dijelom ublažiti nastalu štetu, ovaj dogadjaj je neupitno jak udar na svjetsku ekonomiju i izvjesno je da će se njegove posljedice osjetiti još neko vrijeme.